Jerit Ikut Suka Korang


ShoutMix chat widget

Pillower

Tuesday, August 24, 2010

pose2...

Ramadhan menjelang lagi...hehe..masuk ni..dah hari yang ke-14 dah sume umat islam berposa...
kalo cite bab posa ni..aku suka pasal bazar..hehe..aku kalo boleh nak melawat sume bazar yang ada dekat dunia ni...nak tengok macam mana cara dia orang berniaga..apa yang dia orang jual..bagi aku..bazar adalah tempat yang sesak...tapi kalo sesak nak beli barang xpe...kalo sesak sbb dekat bazar pun nak dating..nk borak2..memang hampeh..aku cukup x suka kalo mcm tu..bajet2 la...org lain pun ada gak gf/bf...tp dh tau bazar tu tmpt nk beli untuk berbuka..datang situ nak beli makanan untuk berbuka dah la...(apesal aku marah sgt2 ni)..hehehe..

dulu first bazar aku g dekat pulau pinang..dekat masjid bayan baru...time 2 budak2 lagi..sume bnda tengok nak suh mak ayah beli..hehehe..then time form 4 aku kena masuk sekolah teknik..lagi la x leh g bazar mcm selalu g dgn mak ayah..sbb dok asrama..nak g pun time outing je la...

pastu..aku masuk plak poli...hehe..rancak la kalo dah masuk poli..boleh la shopping sakan kat bazar..e2 pun kalo duit masyukkk...hehehe..aku ingat lagi..aku g bazar dgn mmber aku si ida ni...kami mesti beli nasi goreng pattaya..boleh dikatakan sepanjang bulan posa tu la...lawak betul..tapi bila dok asrama kat poli masa nak beli tu terhad..dekat kul 7 lbih dh kena masuk blik...pastu bila dh dok umah sewa...lagi la syok..boleh masak untuk berbuka...thanks 2 kawan2 aku sentiasa ada di samping aku sepanjang kita dok umah sewa bersama...peace..

rasanya dah dekat setahun lebih benda tu berlalu...sekarang aku dok usm plak..g la bazar dekat usm..kire merantau gak la..hehe..kalo boleh nak merantau lebih lagi..thanks 2 roomate aku k.dayah dan juga soulmate aku izzah..y teman aku g bazar...n juga kawan2 aku y slalu lepak sama2 pas berbuka.. :)

sekarang ni...aku prktikal...dekat ngan umah...g bazar dgn mak ayah. kembali ke zaman kecik aku dulu....dunia ni seakan-akan berputar seperti roda...semuanya adalah kenangan yang x akan dilupakan...terima kasih kepada Allah..kerana memberi peluang kepada aku untuk hidup lagi...

k..sambung lagi nnti lak..nk bc blog org laiin...

No comments:

Cuci mata untuk entri yang lain

Related Posts with Thumbnails

nuff..nang...