Jerit Ikut Suka Korang


ShoutMix chat widget

Pillower

Tuesday, February 22, 2011

Kupercaya Ada Cinta

aku suka maruku dan merapu

Pesal tajuk cam jiwang berkarat tu..
Ok sebab ni..


Mula2 baca..cik.ninie dah set dalam kepala otak..cite dia sebiji cam cite korea Yuhee The Witch...


tapi ni versi Melayu la....
Then lama2 cam dah tersasar je novel ni dari cite Korea tu...
Haha..tu la...baca tak habis lagikan time tu...
Bagi yang minat novel...
Layan la novel ni k...

Ni sinopsis amik kat blog KAKI NOVEL
Kupercaya Ada Cinta menyingkap kisah Hazz yang agak terkebelakang dalam berfesyen serta digelar sebagai ‘wanita sihir’ oleh pelajar-pelajarnya di kolej disebabkan sikapnya yang tegas dan garang ketika mengajar.
Perjalanan hidupnya mula berputar tiga ratus enam puluh darjah selepas dia bertemu dengan Fakhri, seorang pereka fesyen akibat kemalangan sewaktu ingin ke tempat kerja. Mereka berdua bagaikan seteru dan berdendam di antara satu sama lain akibat kemalangan itu lalu terjadilah peristiwa yang mengaibkan Hazz sepanjang hidupnya hingga memaksa beliau menyaman Fakhri. Fakhri yang tidak mahu naik turun di mahkamah rela dijadikan sebagai ‘hamba tebusan’ dengan syarat dia harus menukar imej Hazz dalam tempoh enam bulan.
Dalam masa yang sama, papa Hazz dan mama Razznal ingin menyatukan mereka berdua. Tetapi Hazz tidak mahukan sebuah perkahwinan tanpa sebarang cinta. Razznal pula telah pun mempunyai ‘kekasih gelapnya’ – Gabriel. Kepada Witch (rakan chatting di alam maya) Razznal meluahkan permasalahannya kerana hanya Witch yang bisa membuatkannya tertawa dan melupakan sementara tekanan hidupnya. Kepada Fakhri Hazz meluahkan ketidakpuasan hatinya terhadap papanya yang mengongkong hidupnya.
Bagaimanakah kesudahan kisah Hazz? Siapakah jodohnya? Razznal? Fakhri? Atau Zaidib… pujaan hati Hazz secara senyap-senyap itu?
Hmmm… bagaimana pula dengan Razznal? Adakah cinta songsangnya utuh bersama Gabriel? Siapakah identiti sebenar teman chatting Razznal di alam maya itu? Siapakah Witch yang sebenarnya?


Kredit : blog Kaki Novel

p/s : cik.ninie menggambarkan diri cik.ninie tu Hazz..sebab ape..sebab nama cik.ninie yang betulkan Hazwani...hehehe..

No comments:

Cuci mata untuk entri yang lain

Related Posts with Thumbnails

nuff..nang...