Jerit Ikut Suka Korang


ShoutMix chat widget

Pillower

Sunday, September 5, 2010

Cornflake Madu buatan cik ninie..

Halo3.....cik ninie kembali untuk menaip benda2 merapu yang ada dekat kepala ni...
hahahaha..
ok..hari ini nak kasi terliur sikit je..nak tunjuk conrflake madu buatan cik ninie..
bahan2 yang perlu ada :
  • 500 gm cornflake madu
  • 300 gm mentega
  • 2 cawan gula perang (cik ninie guna 1 cawan gula perang, 1 cawan gula biasa)
  • 6 sudu besar madu
  • coklat chips @ coklat rice untuk hiasan (bagi nampak cute)

Cara2 yang perlu anda ikut cik ninie buat adalah..tido je..dalam mimpi dah boleh siap..hahaha...gurauan semata2 je k..

  • Mula2 panaskan mentega dengan gula dalam periuk..(sila rujuk gambar bawah)
  • Lepas mentega dan gula tadi cair, masukkan cornflake yang banyak2 tadi ke dalam periuk..Pastu gaul2..gaul3...gaul3...dan gaul lagi sampai lengan tecabut..(gurau je)
  • Dah nampak cam sebati,bubuh madu tadi ke dalam periuk untuk menampakkan kaler cornflake tu gold2 gitu..
  • Dah sebati semuanya,biarkan cornflake madu tadi suam2 seketika..
  • Lepas tu letak cornflake tu dalam acuan yang anda rasa nak letak..ada macam2 kaler benda ni...Hiaskan coklat chip dan coklat rice tadi sesuka hati anda..
  • Tadaaaaaa.....Dah siap....Cornflake madu buatan cik ninie...sehingga bertemu lagi...

2 comments:

Anne Boleyn said...

cik ninie.. post kan kat rumah hana boley?? c(: nampak sedap cornflake madu ni.. :)

p/s : jom join slot Bingkisan Salam Syawal kat Redmummy.com jom? Anne Boleyn dah join.. check my latest entry kay.. :)

w@^^y said...

boleh aje...share la...cuba buat tau...
ok...:)

Cuci mata untuk entri yang lain

Related Posts with Thumbnails

nuff..nang...